Karta WB/6

Usługa: przeniesienie pozwolenia na budowę

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane

  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów: wniosku o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę, zgłoszenia budowy i przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego, oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, oraz decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Procedura:

  • Należy złożyć wniosek zgodny z art. 40 ust. 1 Ustawy Prawo Budowlane.

  • Do wniosku dołączyć:

  1. oświadczenie strony, na rzecz której zostało wydane pozwolenie na budowę o wyrażeniu zgody na przeniesienie pozwolenia na budowę,

  2. oświadczenie podmiotu wstępującego w miejsce dotychczasowego inwestora, że przejmuje wszystkie warunki zawarte w wydanej decyzji o pozwoleniu na budowę, wraz z oświadczeniem o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,

  3. kserokopię decyzji pozwolenia na budowę,

  4. kserokopię dziennika budowy

  5. ewentualne upoważnienie, pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu inwestora.

  • W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż siedem dni (termin załatwienia sprawy liczy się od daty złożenia wniosku). Wezwanie wnoszącego do usunięcia braków nie powinno nastąpić później niż po upływie 14 dni od dnia wpływu wniosku.

  • Nie uzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.

Opłata:

  • Opłata skarbowa.

    1. Od wydania decyzji na przeniesienie pozwolenia na budowę z chwilą złożenia wniosku – 90 zł zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, w części I ust.11 Załącznika do ustawy

    2. Zwalnia się od opłaty skarbowej państwa obce, jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pożytku publicznego – zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, Rozdział 2 art. 7.

    3. Nie podlega opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego – zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, Rozdział 1 art. 2 ust. 1 pkt 2.

Opłatę należy dokonać na konto Gminy Miejskiej Włodawa: Bank Polska Kasa Opieki S.A. o/Włodawa, nr rachunku: 36 1240 2249 1111 0010 2899 3235

Przewidywany termin załatwienia sprawy:

  • Niezwłocznie od dnia złożenia kompletnego wniosku (art. 35 § 2 k.p.a.), w terminie 1 miesiąca dla spraw wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz w terminie 2 miesięcy dla spraw szczególnie skomplikowanych (art. 35 § 3 k.p.a.).

Sprawę załatwia się i szczegółowych wyjaśnień udziela:

  • Specjalista Iwona Poźniak dla Miasta i Gminy Włodawa,

  • Inspektor Leszek Dejneka dla Gmin Hanna, Hańsk, Stary Brus, Urszulin, Wola Uhruska, Wyryki.

Wydział:

  • Budownictwa i Inwestycji

Nr pokoju:

  • 9 i 10

Nr telefonu:

  • Specjalista Iwona Poźniak: 82 5723090 w 128,

  • Inspektor Leszek Dejneka: 82 5723090 w 137.

Godziny pracy:

Poniedziałek

godz. 8.00 – 16.00

Wtorek-Piątek

godz. 7.30-15.30

Sposób załatwienia sprawy:

  • Decyzja administracyjna.

Tryb odwoławczy:

  • Odwołanie od decyzji wnosi się, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie do Wojewody Lubelskiego w Lublinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.